Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015

PORTO KOUFO

Κοντα στην Τορωνη και σε αποσταση 2 χιλιομετρων ,βρισκεται το Porto Koufo.Ειναι ενα πολυ ομορφο ψαροχωρι  στο μεγαλυτερο φυσικο λιμανι της Ελλαδας.Τα καταγαλανα νερα του Αιγαιου σε συνδυασμο με το πρασινο της βλαστησης,συνθετουν ενα μαγικο σκηνικο για τους παραθεριστες που θα επιλεξουν το Porto Koufo για τις διακοπες τους.Τα ταβερνακια με το φρεσκο ψαρι και τα θαλασσινα , τα ενοικιαζομενα δωματια -διαμερισματα που βρισκονται μπροστα στη πεντακαθαρη αμμουδια του Porto Koufo ,θα καλυψουν ευχαριστα ολες τις μερες της διαμονης .Το Porto Koufo φιλοξενει καθε μερα πολλους εκδρομεις απο τις γυρω περιοχες ,αφου με τα εστιατορια,τις ταβερνες και την θεα της θαλασσας ,ξεκουραζει για πολλες ωρες τους ταξιδιωτες.Ειναι ενα απο τα ωραιοτερα μερη της Χαλκιδικης.Αν εχετε φουσκωτο ,βαρκα ή οποιοδηποτε αλλο σκαφος ,το Porto Koufo προσφερει δωρεαν  ασφαλη ελλιμενισμο.
Για τη διαμονη σας μπορειτε να επιλεξετε το ζεστο και φιλοξενο περιβαλλον των STUDIOS COSTA.

                                                           STUDIOS COSTA
                                                         www.studioscosta.gr
                                                                      




                                                                                                                                                                                  

Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2014

Ψαρεμα μουσμουλια και τεχνικη

Το μουσμουλι ειναι ψαρι πρωτης κατηγοριας και ζει σε πολλες θαλασσιες περιοχες της Ελλαδας.Ζει κοπαδιαστα σε μεγαλα βαθη απο 180 μεχρι και τα 500 μετρα χωρις αυτο να αποκλεει οτι θα το συναντησουμε σπανια βεβαια ακομα ρηχοτερα.
Εχω ψαρεψει τα μουσμουλια αρκετες φορες στη Σιθωνια Χαλκιδικης και θα περιγραψω παρακατω καποιες βασικες τεχνικες προκειμενου το ψαρεμα μας να εχει επιτυχια.
Λογω του μεγαλου βαθους που ζουν ,χρειαζεται οπωσδηποτε να διαθετουμε κατα προτιμηση ηλεκτρικη μπαλαδομηχανη.Το μολυβι βαριδι που θα χρειαστει πρεπει να εχει βαρος τουλαχιστον 500 γρμ για βαθη 180 μετρων και 800 γρμ για βαθη εως 500 μετρα.Για δολωμα  χρησιμοποιω κατεψυγμενη γαριδα.Καθαριστε μεσα στη βαρκα ή την εχετε καθαρισει απο το σπιτι ,προσοχη ομως μη της εχετε ριξει ζαχαρη και αλατι οπως κανουν μερικοι για να στεγνωσει και να σφιξει γιατι δεν θα παρετε ουτε ψαρι.Και αυτο το στεγνωμα το κανουν πολλοι οταν θελουν να δολωσουν το *πεταχταρι* απο την ακτη. ωστε με το πεταγμα να μενει η γαριδα πανω στο αγκιστρι.Απο την εμπειρια μου αυτο ειναι τεραστιο λαθος που ναι μεν η γαριδα μενει πανω στο αγκιστρι μετε το πεταγμα αλλα χανονται ψαρια γιατι τα ψαρια δεν προτιμουν την αλλιωμενη στη γευση γαριδα.Αντι για πετονια η μπαλαδομηχανη πρεπει να ειναι εξοπλισμενη με ειδικο νημα που δεν εχει ελαστικοτητα και μεταβιβαζει στο χερι μας και το παραμικρο τσιμπημα του ψαριου.Για αγκιστρια χρησιμοποιουμε Νο 2 απο τα ψιλα, καλυτερα ισια και οχι παπαγαλε.Πολλοι αγοραζουν ετοιμες αρματωσιες για μουσμουλια (μουσμουλιερες) με 20 και πλεον αγκιστρια.Ειναι καλυτερα να χρησιμοποιηθουν χειροποιητες αρματωσιες που θα εχουν πανω τους 8 αγκιστρια.Τα επιπλεον αγκιστρια πιο πολυ προβλημα δημιουργουν παρα φερνουν περισσοτερα ψαρια.Αν σε καθε ανεβασμα σου ανεβασουν 4 μισοκιλα μουσμουλια λιγα ειναι;Τα παραμαλα των αγκιστριων πρεπει να εχουν μηκος 15-20 ποντους.Αν εχει ψαρια ο βυθος ,τοτε τα μουσμουλια ορμανε αμεσως .Μολις το μολυβι πατωσει,το αφηνουμε στο βυθο το πολυ 2 λεπτα, ανασηκωνουμε 2 με 3 μετρα και αν απο εμπειρια αντιληφθουμε οτι δεν εχουν πιαστει ψαρια , αφηνουμε παλι το μολυβι να πατωσει για 2 με 3 λεπτα  και βαζουμε μπροστα τη μπαλαδομηχανη να μαζεψει.Αν το σημειο που ριξαμε δεν εχει ψαρια ,ο παραπανω χρονος μαλλον δεν θα αποδωσει αφου τα μουσμουλια πανε κοπαδιαστα.Αν τα αγκιστρια εχουν πανω τους ψαρια,το καλαμι δεν θα αρχισει να τιναζεται απο την αρχη ,αλλα λιγο πριν τα ψαρια βγουν στον αφρο .Αυτο γινεται γιατι το μολυβι ειναι βαρυ και εξουδετερωνει τα κλωτσηματα του ψαριου οταν ακομα βρισκεται σε μεγαλο βαθος.
Δυστυχως αν δεν πεσουμε ακριβως στο σημειο με τα μουσμουλια,πρεπει ν αλλαξουμε σημειο ψαρεματος.Τα μουσμουλια ζουνε κοπαδιαστα και προτιμανε κυριως τις αποχές,δλδ σημεια οπου γινεται αποτομο βαθεμα της θαλασσας και οχι σε επιπεδες τραγανες.Γραφω *κυριως* γιατι μπορει να πιασεις μουσμουλια και σε επιπεδες τραγανες,τιποτα δεν αποκλειεται ,ζωντανα οντα ειναι. Απλα προτιμουν να ζουν κυριως σε αποχές.Ετσι λοιπον μετακινουμαστε σε αλλο τοπο που ξερουμε οτι  κραταει μουσμουλια .
Το ψαρεμα των μουσμουλιων ειναι δυσκολο,πρεπει να βρεθεις με ανθρωπο που ξερει τους ψαροτοπους,να κρατησεις σημαδια της περιοχης ή να εχεις GPS και ναυτικο χαρτη μαζι σου γιατι τα βαθη ειναι μεγαλα και τα βυθομετρα λογω και των ρευματων της θαλασσας δεν δειχνουν τιποτα.Υπαρχουν βεβαια και πανακριβα βυθομετρα ,εχω δει ενα σε μεγαλο κρουϊζερ σκαφος που μονο το ματι του βυθομετρου ειχε βαρος 20 κιλα.Μετα απο πολλη προσπαθεια ,αυτο το βυθομετρο χτυπησε 430 μετρα βαθος.
Εδω θα δωσω μια σημαντικη πληροφορια για τα σημεια που κρατουν πληθος μουσμουλιων και που ανακαλυψα μετα απο χρονια προσπαθειες μονος μου ,αφου οι ντοπιοι ιδιως επαγγελματιες ψαραδες κρατουν καλα τα μυστικα λες και ολοι θα πανε να ψαρευουν σε τετοια βαθη.Ολη σχεδον η νοτια θαλασσια περιοχη των τριων ποδιων της Χαλκιδικης σε βαθη 320 εως 430 μετρα βαθος ,κρατα αρκετα καλου μεγεθους μουσμουλια .Υπαρχουν και λιγα μουσμουλια μεταξυ των 3 ποδιων Σιθωνιας-Κασσανδρας-Αγιου Ορους σε μικροτερα βαθη των 185 εως 210 μετρων ,αλλα δεν αξιζει τον κοπο.Μεγαλη ταλαιπωρια,πολλα τα εξοδα και το αποτελεσμα πενιχρο.
Να ευχηθω σε οσους αποφασισουν να ασχοληθουν με το ψαρεμα του μουσμουλιου καλη επιτυχια γιατι οπως και ολα τα ψαρεματα χρειαζονται τυχη --του κυνηγου και του ψαρα το πιατο   δεκα φορες ειν αδειανο και μια φορα γεματο -- λεει και η λαϊκη ρηση και υπομονη .Για πολλους ειναι χομπι,για πολλους ειναι ψωνιο ,για πολλους ειναι απολαυση.Απλα ...διαλεγεις.Και αυτοι που περιμενουν στο σπιτι μεχρι να ερθουν τα ψαρια ετοιμα για τη ...μασα ,μαλλον τα ...ροκανιζουν με  ...ξεκουραστη απολαυση .Ε,αυτοι ειναι μαλλον οι πιο ...τυχεροι..
Αρης

Παρασκευή 31 Μαΐου 2013

Κληματαρια Χαλκιδικη

Σε κοντινη αποσταση (12 χλμ)απο την Τορωνη ,βρισκεται η Παραλια της Κληματαριας.Μιλαμε για κ α τ α π λ η κ τ ι κ η παραλια.Χρυση αμμος,καθαρα νερα,σεληνιακα βραχια,πρασινο.Ειναι μια απο τις καλυτερες παραλιες που εχω επισκεφθει.Εχει μια ταβερνα οπου μετα το μπανιο σου ,μπορεις να απολαυσεις το φαγητο σου μπροστα σε ενα  ειδυλλιακο τοπιο που το συνθετουν ,η θεα του επιβλητικου Αγιου Ορους,τα χρωματα της θαλασσας και η αγρια ομορφια των γυρω βραχων.Αρης

Τρίτη 21 Μαΐου 2013

Το ψαρι Κακαρελος Καμπανας,Σαργοπαπας Καραγκιοζης,Κραχατζης,Αυλιας

Κακαρέλος

ΚΑΚΑΡΕΛΟΣ
Λέγεται και σαργόπαπας, καμπανάς, αυλιάς, καραγκιόζης, κραχατζής.
Η επιστημονική του ονομασία είναι diplodus vulgaris.
Με κορμί ωοειδές, φτάνει τους 20 πόντους και σπανιότερα τους 40 πόντους και το βάρος του τα 1,3 κιλά. Η πλαϊνή πλευρά του κεφαλιού του είναι ελαφρά κεκαμένη πάνω από το μάτι. Το στόμα του είναι πολύ μικρό, με χοντρά χείλη και 8 αιχμηρά δόντια με κλίση, ακολουθούμενα από 2 σειρές τραπεζοειδών δοντιών.
Χρωματισμένος χρυσοκάστανος ή γκριζωπός στη ράχη, διαθέτει όμορφη ασημένια κοιλιά και 15-16 επιμήκεις χρυσαφένιες γραμμές σε κάθε πλευρά. Ακόμη έχει 2 ευδιάκριτα μαύρα κολάρα, ένα μεταξύ του ραχιαίου και του ματιού και άλλο ένα στον ουραίο του μίσχο.
Πρόκειται για ένα βυθόβιο, ευρύαλο ψάρι το οποίο συναντάται στην ρηχή ζώνη της ακτογραμμής ( συνηθέστερα από 0 έως 50 μέτρα βάθος αλλά συχνά και βαθύτερα έως και 150 μέτρα βάθος ), σε βραχώδεις αλλά και αμμώδεις βυθούς, σε υφάλους αλλά και σε λιβάδια ποσειδωνίας.
Τρέφεται με καρκινοειδή, σκουλήκια και μαλάκια, καραβιδάκια και γενικώς καρκινοειδή.
Η γονιμοποίηση του είναι εξωτερική. Είναι ψάρι ερμαφρόδιτο, πρώτανδρο.
Δεν αποτελεί αντικείμενο ιχθυοκαλλιέργειας.
Το κρέας του είναι νόστιμο αλλά όχι τόσο όσο των υπολοίπων.

Κυριακή 19 Μαΐου 2013

ΚΤΕΛ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

Παρακατω παραθετω εναν συνδεσμο του ΚΤΕλ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ που ειναι πολυ εξυπηρετικος για οσους θελησουν να ταξιδευσουν σ ολη τη Χαλκιδικη και στην Τορωνη με υπεραστικο λεωφορειο.Εδω θα βρειτε προορισμους και ωρες δρομολογιων.
         http://www.ktel-chalkidikis.gr/index.php?act=viewCat&           catId=1052

Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ

Εχοντας ασχοληθεί αρκετα χρονια με το ηλεκτρικο ποδηλατο που εχει *καταντησει* και χομπι μου,θα ηθελα να παραθεσω καποιες αποψεις ,που ισως βοηθησουν οσους θελουν να ασχοληθουν με το αντικειμενο.
Αρχικα ,πρεπει να γνωριζει καποιος ότι κυκλοφορουν στην αγορα δυο ειδη.Τα ετοιμα ηλεκτρικα ποδήλατα και τα κιτ μετατροπης.
Τα ετοιμα ηλεκτρικα ,είναι σαφως πιο κομψα στο ματι .Συνηθως χρησιμοποιουν πακετα μπαταριων μολυβδου (αυτές που βλέπουμε και στα μηχανάκια),απλα σχεδιαστικα δεν δειχνουν ασχημα πανω στο ποδηλατο και τα ακριβοτερα είναι εξοπλισμένα με μπαταριες λιθιου παναλαφρες.
Για τα κιτ μετατροπης ,προτιμητέες είναι οι μπαταριες μολυβδου που βγαζουν 36 βολτ (3 μπαταριες 12 βολτ συνδεδεμες σε σειρα).Το κυριο μειονέκτημα είναι το βαρος τους και ο σχετικα μικρος αριθμος φορτισεων αποφορτισεων (300-400)σε σχεση με μια μπαταρια λιθιου που μπορει να φτασει τις 1000 αποφορτισεις.Το μεγαλο όμως πλεονεκτημα τους είναι η ασφαλεια που παρεχουν και η χαμηλη τιμη τους.Με 100 € αγοράζεις τρεις μπαταριες μολυβδου βαθειας εκφορτισης,ενώ μονο για μια μπαταρια λιθιου θα πληρωσεις συνολικα πανω από 300 €.
Τα ετοιμα ηλεκτρικα ποδήλατα ,είναι και πανάκριβα και κρυβουν και παγιδες (δεν επιλεγεις εσυ το μοτερ,ότι φοραει φοραει).
Στα κιτ μετατροπης,εχεις τη δυνατοτητα να χρησιμοποιησεις μοτερ της επιλογης σου.Εγω εχω καταληξει στα μοτερ της BAFANG.Αθορυβα,χωρις προβλήματα και με πολύ καλη αποδοση (πανω από το 87 % ενεργειακη αποδοση).
Τα κυρια μερη του ποδηλατου είναι το μοτερ,το κοντρολερ,η λαβη του φρενου που είναι εξοπλισμενη με διακοπτη ώστε όταν πατας φρενο να διακόπτεται και η λειτουργια του μοτερ,ενας αισθητήρας που ενεργοποιεί το μοτερ όταν αρχιζεις την ποδηλατηση και το γκαζι (επιτρεπεται μονο για εκτος δρομου διαδρομες) και βεβαια η μπαταρια.
Γενικα το ηλεκτρικο ποδηλατο είναι όχι μονο γυμναστικη αλλα σε παει και σε φερνει απ τη δουλεια σου και όταν εισαι κουρασμένος και ειδικα όταν εχεις να αντιμετωπίσεις ανηφορες με κλιση μεχρι 6-7 %(αυτά που λενε για ανηφορες 10 %,μαλλον διαφημιστκο κολπο είναι).Για να βγαλει ανηφορα 10 %,πρεπει να χει αποδοση πανω από 500 βατ.Η νομοθεσια επιτρεπει μεση αποδοση 250 βατ.Στο κατω κατω είναι ποδηλατο,αμα θελεις διαφορετικα,παιρνεις μηχανακι.
Εγω τελικα με την 10ετη επαφη που εχω με τα ηλεκτρικα ποδήλατα,παροτρυνω τους φιλους να προμηθευτουν ένα κιτ μετατροπης παρα να αγορασουν ετοιμο ηλεκτρικο.Τωρα βεβαια,ισως καποιοι να μπορουν να διαθεσου 1500-2500 € ,για να αγορασουν ένα ομορφο και ποιοτικο ετοιμο ηλεκτρικο ποδηλατο.Όπως και να χει το πραγμα,ο καθενας αποφασιζει για τον εαυτο του.
Το μονο που εχω να πω με σιγουρια,είναι ότι το ηλεκτρικο ποδηλατο ,δεν είναι μονο μεσον γυμνασης αλλα και ένα σπουδαιο εργαλειο μετακινησης,χωρις καυσιμα,χωρις τελη κυκλοφοριας,χωρις ρυπανση και χωρις μεγαλες ταχύτητες και το ρισκο που εμπερικλειουν..