Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ

Εχοντας ασχοληθεί αρκετα χρονια με το ηλεκτρικο ποδηλατο που εχει *καταντησει* και χομπι μου,θα ηθελα να παραθεσω καποιες αποψεις ,που ισως βοηθησουν οσους θελουν να ασχοληθουν με το αντικειμενο.
Αρχικα ,πρεπει να γνωριζει καποιος ότι κυκλοφορουν στην αγορα δυο ειδη.Τα ετοιμα ηλεκτρικα ποδήλατα και τα κιτ μετατροπης.
Τα ετοιμα ηλεκτρικα ,είναι σαφως πιο κομψα στο ματι .Συνηθως χρησιμοποιουν πακετα μπαταριων μολυβδου (αυτές που βλέπουμε και στα μηχανάκια),απλα σχεδιαστικα δεν δειχνουν ασχημα πανω στο ποδηλατο και τα ακριβοτερα είναι εξοπλισμένα με μπαταριες λιθιου παναλαφρες.
Για τα κιτ μετατροπης ,προτιμητέες είναι οι μπαταριες μολυβδου που βγαζουν 36 βολτ (3 μπαταριες 12 βολτ συνδεδεμες σε σειρα).Το κυριο μειονέκτημα είναι το βαρος τους και ο σχετικα μικρος αριθμος φορτισεων αποφορτισεων (300-400)σε σχεση με μια μπαταρια λιθιου που μπορει να φτασει τις 1000 αποφορτισεις.Το μεγαλο όμως πλεονεκτημα τους είναι η ασφαλεια που παρεχουν και η χαμηλη τιμη τους.Με 100 € αγοράζεις τρεις μπαταριες μολυβδου βαθειας εκφορτισης,ενώ μονο για μια μπαταρια λιθιου θα πληρωσεις συνολικα πανω από 300 €.
Τα ετοιμα ηλεκτρικα ποδήλατα ,είναι και πανάκριβα και κρυβουν και παγιδες (δεν επιλεγεις εσυ το μοτερ,ότι φοραει φοραει).
Στα κιτ μετατροπης,εχεις τη δυνατοτητα να χρησιμοποιησεις μοτερ της επιλογης σου.Εγω εχω καταληξει στα μοτερ της BAFANG.Αθορυβα,χωρις προβλήματα και με πολύ καλη αποδοση (πανω από το 87 % ενεργειακη αποδοση).
Τα κυρια μερη του ποδηλατου είναι το μοτερ,το κοντρολερ,η λαβη του φρενου που είναι εξοπλισμενη με διακοπτη ώστε όταν πατας φρενο να διακόπτεται και η λειτουργια του μοτερ,ενας αισθητήρας που ενεργοποιεί το μοτερ όταν αρχιζεις την ποδηλατηση και το γκαζι (επιτρεπεται μονο για εκτος δρομου διαδρομες) και βεβαια η μπαταρια.
Γενικα το ηλεκτρικο ποδηλατο είναι όχι μονο γυμναστικη αλλα σε παει και σε φερνει απ τη δουλεια σου και όταν εισαι κουρασμένος και ειδικα όταν εχεις να αντιμετωπίσεις ανηφορες με κλιση μεχρι 6-7 %(αυτά που λενε για ανηφορες 10 %,μαλλον διαφημιστκο κολπο είναι).Για να βγαλει ανηφορα 10 %,πρεπει να χει αποδοση πανω από 500 βατ.Η νομοθεσια επιτρεπει μεση αποδοση 250 βατ.Στο κατω κατω είναι ποδηλατο,αμα θελεις διαφορετικα,παιρνεις μηχανακι.
Εγω τελικα με την 10ετη επαφη που εχω με τα ηλεκτρικα ποδήλατα,παροτρυνω τους φιλους να προμηθευτουν ένα κιτ μετατροπης παρα να αγορασουν ετοιμο ηλεκτρικο.Τωρα βεβαια,ισως καποιοι να μπορουν να διαθεσου 1500-2500 € ,για να αγορασουν ένα ομορφο και ποιοτικο ετοιμο ηλεκτρικο ποδηλατο.Όπως και να χει το πραγμα,ο καθενας αποφασιζει για τον εαυτο του.
Το μονο που εχω να πω με σιγουρια,είναι ότι το ηλεκτρικο ποδηλατο ,δεν είναι μονο μεσον γυμνασης αλλα και ένα σπουδαιο εργαλειο μετακινησης,χωρις καυσιμα,χωρις τελη κυκλοφοριας,χωρις ρυπανση και χωρις μεγαλες ταχύτητες και το ρισκο που εμπερικλειουν..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου